Utiterv ajánló: Ausztria, Salzburg, Salzkammergut

Ötnapos kirándulás Ausztria legszebb részében: Salzkammergut, Salzburg, Sasfészek, Chiemsee, Hallstatt, Sankt Gilgen. Szállás információk, útiterv ajánló.

Ötnapos útiterv Ausztria legszebb részén (tipp)

Ausztia legszebb részének bejárása. Salzkammergut, Wolfgang see, Salzburg környéka: Salzburgi sóbánya, Sasfészek és Hitler bunkere, II. Lajos kastélya a Chiemsee-n. Európa legszebb faluja, az 1000 fős Hallstatt. 5 nap alatt megnézhető látványosságok, látnivalók. Havas hegycsúcs és a Five Fingers kilátó. Csodálatos élmény, kellemes utazás. Utitippek: 5 nap Salzburg és környéke.

Ajánlott linkek

Salzburg környéke, Salzkammergut, Wolfgangsee tavak felfedezése

5 napos kirándulás leírása:

1. nap: Budapest - Sankt Gilgen Zimmer Frei, Wolfgangsee

Budapestről indultunk hétfőn. Sajnos, csak dél körül tudtunk elindulni. GPS vezetett az úton: M1-esen mentünk a határig, ott az osztrák autópályán folytattuk az utunkat. Schwechatnál letértünk az A2-re és délről kerültük el Bécset, aztán visszajutottunk az A1-re. Kényelmes tempóban mentünk az autópályán, néhány hosszú 100 km/h-s korlátozástól eltekintve nem volt semmi gondunk. Aztán Raudaschmühle környékén volt egy útjavítás, és gondoltunk egyet, letértünk a 152-es útra déli irányba és az Attersee partján mentünk a szállásunk felé St. Gilgenbe. A tó partján mentünk egészen Unterach am Attersee-ig, onnan Au irányában átvitt az út a Mondsee partjához. Itt már figyeltük, hogy van-e olcsó szállás. Oberburgau és Scharfling között balra fordultunk a 154-es útra. Ez átvisz a Wolfgangsee-hez, és egyből Sankt Gilgen-be értünk. Budapesttől a távolság kb 550 km. A városba beérve van egy tourist info, ahol éjjel-nappal lehet kereshető hotel, apartman, frei zimmer, vagyis olcsó szállás. Kényelmes tempóval 1/2 8-ra értünk St. Gilgen-be, a szálláshoz. St. Gilgen elején a körforgalomból az első kijáraton mentünk ki (Salzburg felé vezető 158-as úton), ez visz Pöllach részre. Erre kicsit emelkedik az út, addig kell menni rajta, amíg bal oldalon egy autószalon lesz, jobb oldalon meg egy buszmegálló. Itt, a buszmegálló mögötti házban szálltunk meg. Ez egy magánszállás, frei zimmer kiírással. Egy kedves idős házapár kiadja a házuk felső szintjén lévő szobákat. Rendes, tiszta ház, kedves háziak, gyönyörű a kilátás a tóra. Reggelivel együtt 25 euro/fő a szoba ára, igazás olcsó. Miután lepakoltunk besétáltunk a belvárosba egy jó vacsorára. A városban sok hotel és szálloda van. Visszafelé útbaejtettük az touristinfo épületét, ott az épületen kívül elhelyezve találunk prospektusokat, amikből hasznos infókat szerezhetünk, hogy mik a környékbeli látnivalók és rendezvények. Íme egy útiterv a Google-től:

2. nap: St Gilgen - Bad Ischl - Hallstatt - Krippenstein (Dachstein)

Erre a napra kirándulást terveztünk a legszebb városnak tartott Hallstattba. Útközben megálltunk Bad Ischl-ben az isler sütemény szülőhazájában. Bad Ischllátnivalói: a Kaiservilla, ahol sok trófea látható, egy részük Magyarországról való. Bad Ischl főutcáján található az a cukrászda, ahol az eredeti isler süteményt árulják. Bad Ischl-ből Bad Goisern felé kell kimenni déli irányba, majd Bad Goisern után következő település Hallstatt. Hallstatt-ban fizetős parkolóban lehet megállni, onnan kell begyalogolni a hegyoldalra szorult városkába. Gyönyörű a környék, szép házak vannak egymás hegyén-hátán. Érdekesség a fenti templom kertjében lévő temető, ami olyan kicsi, hogy 10 év után kiveszik a holtakat, és a koponyát megtisztítják, majd ráfestik az illető nevét és adatait, valamint egyéb díszítést is festenek rá. Ezeket a koponyákat a templom mögött lévő pincében helyezik el a polcokon egymás mellett, a csontokat pedig a földön szépen rendbe rakva beteszik a polcok alá. Ez látogatható. Fotókon bemutatják, ki a koponyafestő.
Hallstattból továbbmentünk a néhány kilométerre lévő Obertraun-ba, ahol az út mellé lerakott lanóvkánál jobbra kell fordulni és azon az úton lehet eljutni a felvonókig. Itt 3 felvonó van, az eslő 2 felvonóra érdemes jegyet venni a top station-ig Krippensteinbe. A két felvonóval 2100 méter megasra lehet feljutni. A 3. felvonó a védett völgyben fekvő hóbiztos síparadicsomba visz tovább, lefelé. Jó levegő van, és fent kb 1 km-es sétával el lehet menni a 5fingers kilátóhoz, ami egy 5 ujjat formáló fém kilátó, aminek az ujjai kinyúlnak a szakadék fölé. Érdemes megnézni, magasból láthatóak a faluk. A séta közben elvétve hó is található, de ez időjárásfüggő. Visszafelé - ha még időben vagyunk - be lehet térni Sankt Wolfgang im Salzkammergut-ba, ehhez Stroblban le kell térni jobbra. Mi sokáig maradtunk a Krippenstein-i hegyen, ezért már későn jutottunk ide el, és ránksötétedett, emiatt nem sokat láttunk St Wolfgang-ból. De amit láttunk az szép volt, jó lehet itt sétálni egy nagyobb kört.

3. nap: Berchtesgaden: Sasfészek (Kehlsteinhaus) - Chiemsee, Herreninsel: II. Lajos kastélya

Ezen a napon átmentünk Németország területére, ahol megnéztük Hitler bunkerét, és kedvenc nyári nyaralóját. A Sasfészek 1834 méter magasan van egy hegy csúcsán. Délelőtt a hegy árnyékban lévő oldalán átláthatatlan köd gomolygott, de amíg fent körülnéztünk, addigra a nap már besütött a ködös oldalra is, és pillanatok alatt felszívta a párát. Gyönyörű kilátás minden irányba: látható a König see, a kis falvak. Hitler az 50. születésnapjára kapta ajándékba ezt a házat, ez volt Hitler nyaralója. Hihetetlen munkával építették ki az utat, ami csak 1700 méter magasig vezet. Itt egy alagútban kell elmenni a polírozott réz liftig, ami 124 méterrel magasabban fekvő Sasfészekbe visz. A Sasfészekben étterem van. Sárga csőrű fekete madarak - talán túlméretes rigók(?) - a túristák kezéből eszik a kenyeret, de a szemtelenebbek a teraszon evők tányérjaiból is lopnak egy-egy falatot.

A Sasfészek lenti parkolójában fontos látnivaló a múzeum. A parkolótól a liftig az itteni cég buszai visznek fel, fél óránként indulnak. A Sasfészek látogatható május közepétől október közepéig/végéig, ez időjárásfüggő.

A következő német úticél a Chiemsee-n lévő Herren inselre vezetett. Prien-Stock hajókikötőből indul a ahajó a Herreninsel-en lévő Herrenchiemsee kastélyhoz. A hajójegyen kívül a szigeten kell megvenni a belépőt a kastélyba. A kastélyt II Lajos bajor király építette, aki kicsit bolond volt, élete végén elmeintézetbe zárták. Gyönyörű kastélyok építése fűződik a nevéhez: a Neuschwanstein-i kastély Füssen városnál, a Linderhof kastély Oberammergau közelében, és a  Herrenchiemsee. A Herrenchiemsee kastély a Versailles-i palota mintájára épült, annak másolataként készült, csak itt mindenhol egy kicsit több aranydíszítés és egy kicsit nagyobb méretű szobák vannak. A kertben a Versailles-i francia park másolata, ugyanolyan szökőkutakkal. Idegenvezető visz végig a termeken, a tervezett 70 teremből csak 20 lett kész, utána elfogyott a királyi pénz. Ez a kastély eredeti bútoraival, sértetlenül megmaradt, érdemes megnézni.

4. nap: Bad Dürrnberg: a Salzburgi sóbánya

Salzburgtól délre fekvő Hallein mellett van Bad Dürrnberg. Itt a táblákat követve lehet eljutni a salzburgi sóbánya parkolójába. A bányában mindenki kap védőruhát: egy nadrágot és kabátot, hogy védje a saját ruháját. A régi bányászokhoz hasonlóan, kisvonatra kell felülni lovaglóülésben, ez száguld be a bányába. Némi gyaloglás után filmet vetítenek, amin színészek eljátszák a hajdani érsek és segédje történetét. Hangulatos, több helyszínen történő vetítés, német nyelven, angol és francia (?) feliratozással. A sóbánya járataiban korabeli tárgyak: csille, bányász bábuk mutatják be a régi kitermelési módszert. A látogatóknak kétszer is kell csúszdázni. A régi bányászok által használt fa csúszda biztonságos, csak nem szabad menet közben fékezni. Ezt ott is elmondják. Külön produkció, ahogy az idősebb látogatók sikoltozva csúsznak le a bánya mélyebb szintjeire. A sóbányában egy földalatti tó is van, amin nagy tutajokon viszik át a látogatókat. Visszafele mozgólépcső hoz fel a sóbányából. Inkább csak show-bánya ez, számomra az igazi sóbánya az erdélyi Parajd mellett lévő hatalmas termekből álló sóbánya. Viszont itt sokkal szervezetteb a látogatás, és több élményt kapunk. A bánya után Hallein-ben sétáltunk, itt ebédeltünk.

5. nap: Salzburgi látnivalók: Mirabell palota, Mozart-haus, óváros, dóm, vár

Salzburgban drága a parkolás, ezért a helyközi busszal mentünk be Sankt Gilgen-ből Salzburgba. A Mirabell palotánál szálltunk le, onnan gyalog néztük meg Salzburg látnivalóit. Útba esett Mozart szülőháza, Mozart lakóháza, az egész évben tartó állandó karácsonyi vásár és húsvéti vásár - ilyen csak Salzburgban van. Szép helyeken jártunk. Délután a helyi busszal kiutaztunk az InterSpar-ba, ahol ettünk, és vásároltunk.

Ez a program egy kipróbált, bejárható útvonalterv. A napok felcserélhetőek, érdemes figyelembe venni, hogy felhőtlen jó idő esetén menjünk a havas hegycsúcsra, a kicsit felhős nap alkalmas a városnézésre, az esős napra pedig a sóbánya látogatását tegyük.

És kiemelten ajánlom Sankt Gilgen felkeresését, mert gyönyörű település, csodálatos tájon és kb félúton van Salzburg és Hallstatt között, és meglepően olcsó szállás található, rengeteg Zimmer Frei, kiadó szoba van jó áron. A környéken pedig: Salzburg (30 km), Hallstatt (40 km), Hallstatt felé útba esik Bad Ischl, és Hallstatt közvetlen környékén pedig Obertraun és Krippenstein, ahol a lanóvka visz a Five Fingers kilátóhoz. Szóval nekünk Sankt Gilgen egy bevált falu Salzkammergut központjában, Salzburg környékén. Sankt Gilgenben olcsó a szállás és könnyen elérhető az összes látnivaló Salzburg környékén.

6 komment

Címkék: salzburg olcsó szállás hallstatt salzkammergut sankt gilgen bad dürrnberg salzburgi sóbánya herrenchiemsee herreninsel sasfészek kehlsteinhaus berchtesgaden obertraun krippenstein dachstein wolfgangsee salzburg környéke

Legutóbbi találatok: Hitler Sasfészek, utiterv Bécsig, Salzburg látnivalók, ausztriaban.blog, Hallstatt zimmer frei, Sasfészek Ausztria, Salzburg környéke, melyik városnál van a Herrenchiemsee, Salburg és környéke szállás, Salsburg kőrnyéki latvanyossagok, ötnapos utiterv Ausztria legszebb részén, utazás Ausztria Wolfgangsee, Berchtesgaden sóbánya, Hallein, Hallstatt látnivalók, Berchtesgaden Sasfészek vélemény, isler sütemény hazája, Salzburg, Salzburg környéke látnivalók, Ausztria Salzburg Mozarthaus, Sasfészek Salzburg, Unterach látnivaló, zimmer frei Hallstatt, ausztriai kirándulások tippek, Hitler Sasfészek látogatás belépő, Sasfészek Hitler Belépő árak, Susztria A1 autópálya látnivalók, Wolfgangsee Salzburg, Sasfészek gyalog, Ausztria legszebb hegy tó, Bertesgaden Sasfészek, sóbánya Ausztria belépő árak, Bad Dürrnberg, Salzkammergut látnivalók, Európa Ausztria Salzburg környéke kirándulás, legszebb felvonók Ausztriában, Mozart haus Salzburg, Hallstatt 5 fingers, Hallstat és környéke, Kehlsteinhaus gyalog, Salzburg és környéke, kirándulás Salzburg környékén, salzkammergut sóbánya, Salzburg kornyeke latnivalok, Sasfészek Németország útvonal